Lenovo IdeaPad S340-15IWL

Lenovo IdeaPad S340-15IWL

 

Lenovo doczekał się naprawy.
🧐 Dziecko podczas grania na konsoli przy użyciu googli VR nadepnęło na laptopa. Wirtualny świat 😁
 
💻 Laptop ma półtora roku i jest na gwarancji – jednak gwarancja nie obejmuje uszkodzeń matrycy ( chyba, że laptop byłby ubezpieczony od tego typu zdarzeń). Naprawa pogwarancyjna w autoryzowanym serwisie = ceny i terminy kosmiczne 💥
 
💻 Laptop wymagał również gruntownego czyszczenia / konserwacji. Domowe zwierzaki zrobiły swoje, a wentylator wciągał wszystko jak leci.
 
🤓 Wszystko wykonałem według kanonów sztuki informatycznej.
 
💻 Laptop posiadał tylko jedną plombę na mocowaniu dysku twardego M.2, którą podczas wykonywania czyszczenia / konserwacji musiałem odkleić. Nie wpływa to jednak na utratę gwarancji. 👉 Tak wyjaśniła mi Pani Anna, która jest specjalistą do spraw pomocy technicznej z firmy Lenovo. Cytuję: „Samo otwarcie obudowy np. celem czyszczenia nie wpływa na świadczenia gwarancyjne.” Plomba na dysku twardym❓ 🤔 Użytkownik ma także prawo do rozbudowy konfiguracji sprzętowej np. po przez wymianę dysku lub kości pamięci RAM.
 
🧐🤓 Inaczej sytuacja wygląda, gdy mamy naklejone plomby np. na śrubki od obudowy, czy płytę główną. Tutaj jesteśmy skazani na przestrzeganie warunków i czasu trwania gwarancji. 🤔 W przypadku kiedy laptop się grzeje, słychać buczący wentylator wtedy trzeba oddać laptop do serwisu autoryzowanego lub serwisu, który ma podpisaną umowę serwisową. Za usługę czyszczenia / konserwacji oczywiście użytkownik musi zapłacić i to nie małą kwotę.
 
🙂 W tym przypadku przed czyszczeniem / konserwacją, którą wykonałem, jeżeli doszło by do uszkodzenia płyty głównej * części, * podzespołu płyty głównej, to autoryzowany serwis mógłby zakwestionować naprawę gwarancyjną. 🧐 W wyjaśnieniu mogliby napisać, iż np. w wyniku niedrożnego układu chłodzenia nastąpiło przegrzanie procesora, co spowodowało uszkodzenie płyty głównej.
 
🤓 W razie wątpliwości zawsze zostaje dokumentacja techniczna w postaci zdjęć.